آینه و شمعدان سفره عقد

چهارشنبه 19 مهر 1396
11:36
رستمی

آینه یک کدام از موادتشکیل دهنده اصلی سنت های خاص ایرانیان است . آینه مظهر فروغ و روشنایی و طهارت است . در همگی سنت های اهل ایران رد پایی از آینه به دیده میخورد . ایرانیان از قدیم در سفره های عقد , در سفره های هفت سین و هنگام ورود به خانه نو خریداری شده , از آینه استفاده می نمایند . ترسیم آینه و شمعدان گذاشتن در سفره ی عقد نیز یادگار آئین زردشت است . شمعدان که نمادی از حریق مقدس است ; نگهبان فروغ و روشنایی و محافظ عروس و داماد است که در دو سوی آینه قرار می‌گیرد .



در سفره های عقد دیرباز ترسیم بر این بود که داماد صورت ی نوعروس خویش را نخستین دفعه در آینه ببیند و این چنین نوروفروغ و روشنایی در معاش شان جریان پیدا نماید . تصویر عروس در آینه زیباترین چهره ای بود که در ذهن داماد نقش می بست و این به دوام لینک و پیوند وصلت امداد می‌کرد .



آینه - شمعدان - نقره - ای - طرح - دار


خرید آینه و شمعدان

معمولا در خرید های عقد , آینه و شمعدان مقام ویژه ای دارا‌هستند . به نحوی که حتی‌در بعضا از شهرهای کشورمان , آینه و شمعدان دوبار خریداری میشود . یک توشه آینه و شمعدان کوچکی که خانواده ی داماد در مراسم آری برون به منزل ی نو عروس می‌برند و مصداق نوروفروغ و گشایش ابتدا معاش است . یک توشه نیز که عروس و داماد خویش به ذوق و سلیقه ی خودشان آینه و شمعدان دارای اهمیت را خریداری می نمایند .



آینه - شمعدان - نقره - اصفهان


تنوع در آینه و شمعدان

در کنار تمام زرق و برق های بازار , تنوع کالا ها و اجناس , آینه و شمعدان نوعروس نیز تنوع گسترده ای پیدا نموده است . متاسفانه خرید آینه و شمعدان نیز گرفتار دیده و نیز چشمی ها شده و مبتنی بر بها بالایش قضاوت می گردد . در حالی که قرار بود نوروفروغ و روشنایی را در معاش نو عروس روان و ساری سازد .



آینه و شمعدان ها در یک‌سری مجموعه نوع بندی میگردند :



آینه و شمعدان های طلا جواهرات , کنسولی , نقره , کریستال , برنز , چوب , چینی



کتاب - قرآن - سفره - عقد


معایب و مزایای هرکدام از آینه و شمعدان ها

آینه و شمعدان های کریستال و چینی معمولا کمتر به فعالیت گرفته میشوند . زیرا علی رغم زیبایی دیده نوازشان قابلیت و امکان شکستن و لب مالامال شدن شان بیشتر است . عروس و داماد نیز علاقمند میباشند که از این جنس دوستداشتنی سفره ی عقد به نحو احسن حفظ نمایند و تا انتها معاش آن ها در خانه خویش داشته باشند . به همین علت مشتری ها کمتر به سراغ شان می‌روند .



آینه و شمعدان های کنسولی طرفدار بیشتری دارا‌هستند ولی احتمالا به دلیل فضایی که اشغال می نمایند برای منزل های کوچک دلخواه نباشند .



آینه و شمعدان های نقره و طلا جواهرات , نیز زیبایی و نازکی دارا هستند و نیز ماندگاری بالایی . نیز این که میتوانند تحت عنوان یک یادگاری به نسل های بعدی سپرده شوند . ولی ارزش بالایی دارا‌هستند و شاید هر کسی نتواند به سراغ شان برود .



در خرید آینه و شمعدان های نقره تلاش فرمائید تا حد قابلیت و امکان رنگ تیره خرید نمائید تا به مرور زمان , نقره بر اثر آلودگی محیط رنگ خویش را از دست نداده و کدر نشود .



خرید - آینه - و - شمعدان - عروس


آینه های بزرگ

در شرایطی که آینه ی شما قدی و بزرگ است و ترجیح می دهید که آن را روی دیوار نصب نمائید ; خوب تر است هنگام خرید از فروشنده ارشاد بخواهید ; تا اهرمی را که سبب ساز ایستایی آن میگردد جدا نماید تا در هنگام نصب به دیوار مبتلا خلل نشوید .



عکس - سفره - عقد - 41


گونه های شمعدان ها

در دیر باز ترسیم بر این بود که شمعدان ها برا مبنا اسمی که یدک می کشند , حقیقتا محل قرار دریافت کردن شمع باشند و فروغ و روشنایی خویش را از شعله ی شمع بگیرند . شمع به دلیل صورت خاصش , نوعی متانت و نوعی توشه عاطفی با خویش داراست که می‌تواند فضای سفره ی عقد را احساساتی جلوه دهد . ولی در کنار چنین شمعدان های اصیلی , شمعدان های برقی نیز در بازار وجود دارا‌هستند , که با برق و چراغ فعالیت می نمایند , که مطمئنا صورت جذابی نخواهند داشت و موقعیت صمیمت اطراف را بر نیز خواهند زد .

باغ و تالار عروسی



[ بازدید : 100 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به تالار عروسی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]